Nyinflyttad
Dina kontaktuppgifter
När man flyttar in är det bra att så snabbt som möjligt skicka in dina/era uppgifter (namn, mobilnummer, e-postadress och lägenhetsnummer) till oss på styrelsen@farvattnet.se då vi i första hand använder e-post som informationskanal mot våra medlemmar.
Utrymmen
I föreningen finns en hel del gemensamma utrymmen, inomhus och utomhus, som vi äger tillsammans och som vi alla måste vara rädda om. Anmäl fel och brister som du uppmärksammar på tvättstugor, trapphus liksom på gårdar med planteringar, gräsmattor och belysning. Se info för felanmälan i menyn Felanmälan under Fastigheten.
Av säkerhetsskäl är det olagligt att förvara brännbara föremål som tidningsbuntar i våra trapphus, entréer eller korridorer.
Cykelrum finns i anslutning till entréerna.
Tvättstuga
Tvättstugan i Sickla Kanalgata 71 betjänar alla som bor i föreningen. Där finns det en stor och en liten maskin samt torktumlare och torkrum. Den är öppen mellan 07:00 och 23:00 och är indelat i 4 stycken fyratimmars tvättpass.
Förråd
Till varje lägenhet hör ett källarförråd. Säljaren ska visa dig var det ligger. I eget intresse är det bra om du kontrollerar förrådet innan du flyttar in. Förrådet ska vara markerat med ditt lägenhetsnummer. Pga stöldrisken avråder vi våra medlemmar från att ha värdesaker i förråden.
Parkering
Föreningen har 30 garageplatser och 9 parkeringsplatser för uthyrning. BoVera administrerar köerna. Föreningen har som policy att parkeringsplatserna i första hand skall gå till de som bor i fastigheten. En parkeringsplats kan aldrig ”ärvas”, dvs avtalet tillhör inte lägenheten utan medlemmen/hyresgästen i föreningen. Om tillstånd ges för andrahandsuthyrning kan också parkeringsplatsen hyras ut i andra hand till samma hyresgäst som hyr lägenheten. Det går att hyra endast en parkeringsplats per lägenhet.
Boendeparkering
Den 1 oktober 2007 infördes boendeparkering på bostads-gatorna i Hammarby Sjöstad. Detta ska ses som ett komplement till garageplatserna i området. Hammarby Sjöstad ingår i boendeparkeringsområdet för Södermalm (Sö). Om du har ett boendeparkeringstillstånd kan du parkera på alla platser som är skyltade (Sö).
Ansökan om boendeparkeringstillstånd för bostadsgatorna görs hos Trafikkontoret. Gå in på Trafikkontorets webbplats för mer information och ansökan om tillstånd.
Kabel-TV
Frågor till Com Hem om abonnemang, fakturering och teknisk support besvaras på telefon 0771-550 000 vardagar mellan 08.00-21.00 och helgdagar mellan 09.00-18.00 eller på e-post dygnet runt. Information om programutbudet finns på ComHem:s hemsida.
Bredband
Bredband via kabel-TVnätet från Com Hem.
Frågor om abonnemang, fakturering och teknisk support till Com Hem per telefon 0771-55 00 00 vardagar mellan 08.00-21.00 och helgdagar mellan 09.00-18.00. Hemsida www.comhem.se
Bredband via fiberkabel. Hammarby Sjöstad har en av Sveriges modernaste bredbandsanläggningar, och detta ger både dig som boende och dig som företagare i Hammarby Sjöstad en unik möjlighet att utnyttja ett äkta bredband via fiberkabel.
Du som kund bestämmer
ViaEuropa fyller bredbandet med olika typer av tjänster från samarbetspartners inom internet, telefoni, bevakning och TV.
Du erbjuds flera olika alternativ och mycket stora möjligheter till ett konkurrensutsatt och operatörsneutralt bredband där varje lägenhet/lokal kan välja tjänster upp till 100 Mbps (MegaBit per sekund).
Det är du själv som väljer vilken tjänst och tjänsteoperatör du önskar. Information om vilka tjänsteoperatörer som levererar tjänster i nätverket hittar du på ViaEuropas nätplats.
Kontakta ViaEuropa
AB ViaEuropa Network
telefon: 08-200 240
www.viaeuropa.se
OBS! Får ni något fel t ex på "Fiberkonverter". Eller ska byta/sätta in bredband, kontakta då:
ViaEuropa AB
Winstrupsgatan 1
222 22 Lund
Telefonnummer till växel:
08 -200 240
E-postadress: info@viaeuropa.net
Vid samtal gällande nybeställning, felanmälan eller information gällande enskilda abonnemang, ber vi er som kund att vända er till de tjänsteleverantörer som säljer sina tjänster i ViaEuropas nät.
Enligt gällande överenskommelser kan ViaEuropa inte supportera felärenden eller nybeställningar som inte kommer via deras tjänsteleverantörer i ViaEuropas